.
Home » , » Perkhitmatan Wiring Socket

Perkhitmatan Wiring Socket

1.Memasang soket elektrik di dinding yang sedia ada
Soket yang diperlukan untuk dipasang hanya 1 meter di atas soket yang sedia ada, jadi pemasangan tidak melibatkan banyak daripada wayar memancing cabaran melalui dinding. Jadi saya tahu segala-galanya boleh dilakukan dalam jumlah yang agak berketentuan masa.


Saya bermula dengan membuat lubang kecil di drywall kira-kira di mana saya mahu soket untuk pergi. Saya bermula dengan lubang kecil, jadi saya boleh pastikan ada ruang yang kosong di mana saya mahu soket untuk pergi, dan juga untuk merasa lokasi sebenar stud sebelum saya dipotong lebih besar.

Walaupun saya telah menggunakan soket kerja semula yang boleh dipasang terus di drywall, ia sentiasa terbaik untuk meletakkan soket baru sebelah stud, supaya ia boleh diskru terus ke dalam kayu untuk mengukur baik.

Ditunjukkan adalah menggariskan saya menarik dari template yang datang dengan soket, walaupun saya tidak menarik sebahagian daripada garis panduan di sebelah kiri - yang mana saya melampirkan ia terus ke stud.


Soket kerja semula telah flip keluar sayap di hujung untuk mengadakan soket lurus dalam drywall. Sayap lambungan apabila skru ia melekat dihidupkan mengikut arah jam untuk mengetatkan. Ini menyebabkan soket untuk melarang drywall antara sayap keluar flip, dan yang lebih besar bebibir pada kedua-dua hujung kotak elektrik. Ia adalah satu sistem yang kemas, walaupun saya sentiasa ragu-ragu bagaimana soket akan mengadakan jika dipasang hanya untuk tepi drywall seperti itu.

2.Pendawaian ke soket yang sedia ada

Seterusnya ia adalah masa untuk meneroka ke dalam soket yang sedia ada, yang hanya di bawah meter soket baru. Jangan lupa untuk mengambil pemutus sebelum anda melakukan ini, atau anda akan mendapat peringatan jolting agak untuk berbuat demikian apabila anda merebut soket dengan terminalnya (bercakap dari pengalaman, walaupun tidak pada ketika ini)


Membuang soket ini, kita boleh melihat bahawa ia adalah sebahagian daripada rantaian soket, kerana ia tidak soket berpecah tetapi mempunyai dua kabel dihubungkan kepadanya, satu kuasa memberi makan, yang lain pergi ke soket yang akan datang. Mereka menggunakan soket untuk menyambung wayar bersama-sama - ini boleh atau tidak boleh mematuhi dengan kod hadir elektrik dalam beberapa bidang kuasa. Saya berfikir terutamanya kerana jika seseorang tidak bekerja, seseorang boleh merosakkan litar ke bawah baris. Terutamanya jika seseorang mengganggu neutral (putih) manakala meninggalkan panas (hitam) yang berkaitan.

Yang lebih membimbangkan kepada saya adalah bahawa kedua-dua wayar makan dari atas, supaya orang-orang lubang di dalam kotak logam yang sudah penuh. Saya boleh cuba menarik wayar kedua ke dalam salah satu daripada lubang-lubang, tetapi itu adalah jenis hodoh, dan mungkin juga melanggar kod elektrik.
Share this article :
 
Copyright © 2011. Wiring and Electrical Contractor - All Rights Reserved